Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Leer als een speer.
Author:
ISBN: 9789052617312 Year: 2009 Publisher: Den Haag Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een overzicht van technieken waarmee je beter leert leren en die het leren ook leuker en sneller maken.


Book
101 schrijftips die je moest missen op school : voor meer aandacht, meer respons én meer speeltijd
Author:
ISBN: 9789401482400 Year: 2022 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begin een zin nooit met 'En'!Vergeet in een opsomming de puntkomma's niet!Schrijf niet twee keer 'ook' in één alinea!Hebt u dat ook op school geleerd? Dan start uw ontwenningskuur nu.In dit boekje krijgt u schrijftips met positieve woorden. Eerder tips dan verkrampte regels die streng openen met 'nooit', 'niet' of 'geen'. Schrijftips met meer vraagtekens dan uitroeptekens. Met meer groene dan rode balpen.Nieuwe 21e-eeuwse schrijftips ook, gebaseerd op resultaten van A/B-tests, op geregistreerde oogbewegingen van lezers en op hoe mensen online scannen en lezen.De oude schoolregeltjes mogen loslaten, werkt bevrijdend. Of zelfs emanciperend. Schrijven kan heel plezierig zijn.https://www.standaardboekhandel.be/p/101-schrijftips-die-je-moest-missen-op-school-9789401482400


Book
Mind the map : krachtige tools om leren in beeld te brengen : van mindmapping tot wordclouds
Author:
ISBN: 9789401418515 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen


Book
Snel afstuderen ! : stap voor stap naar een geslaagde scriptie
Authors: ---
ISBN: 9789046900031 9046900037 Year: 2007 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van de vele handleidingen die er zijn voor het maken van scripties, is dit er eentje die een aantal verrassende invalshoeken heeft. Het bijzondere van deze gids is dat de auteurs, beiden universitair gevormd op economisch gebied, als het ware een tweedeling aanbrengen in hun opzet. Kort gezegd komt het hierop neer dat zij enerzijds de inhoud van een scriptie met alles wat daarmee samenhangt, behandelen en anderzijds aandacht besteden aan de motivatie en aan het contact met de begeleider. Wat dat eerste betreft, zijn er de standaardproblemen die behandeld worden zoals de afbakening van het onderwerp en de afstemming van de inleiding en de conclusie op elkaar. Wat dat andere onderdeel aangaat, benadrukken zij het belang van een goed contact met de begeleider en hoe dat eventueel te verbeteren en dragen zij tips aan om gemotiveerd te blijven. Elk hoofdstukje eindigt met een checklist van vragen. Deze scriptiewijzer is vooral geschikt voor zowel universitair studenten als hbo-studenten. © NBD Biblion


Book
Leren en onderwijzen : inleiding tot de algemene didactiek.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033461277 Year: 2006 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren en onderwijzen is een integrale methode algemene didactiek. Deze methode is o.a. bedoeld voor lerarenopleidingen in het hoger onderwijs, na- en bijscholingen en GPB-opleidingen. Leren en onderwijzen kan ook als zelfstudiepakket worden gebruikt. Sinds de vierde herziene editie van Leren en onderwijzen in 1998 deden zich in het onderzoeks- en onderwijsveld enkele verschuivingen voor die het noodzakelijk maakten een aantal hoofdstukken te herschrijven en up-to-date te brengen. Maar ook de sterk wijzigende maatschappelijke context waarin het onderwijs zich bevindt, maakt dat een vernieuwd, en vernieuwend didactisch model zich opdrong. Deze herziene editie van Leren en onderwijzen sluit nog beter aan bij de basiscompetenties en beroepsprofielen van het lerarenberoep en biedt de mogelijkheid een aantal belangrijke basiscompetenties te behalen om later uiteindelijk het gewenste beroepsprofiel te bereiken.

Keywords

Didactiek --- Didactique --- Enseignement --- Onderwijs --- 37.02 --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Didactique Didactiek --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Formateurs Opleiders --- Formation Opleiding --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Tests Tests --- #KVHB: Didactiek --- didactiek --- evaluatie --- onderwijskunde --- 454 --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Doelen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Media en onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Onderwijsmedia --- Relatie leraar-leerling --- Begeleid zelfstandig leren --- Contractwerk --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Discussie --- Doceren --- Dvd --- Evaluatie (Beoordeling) --- Excursie --- Gespreksvormen --- Groepswerk --- Huiswerk --- ICT --- Klasgesprek --- Kringgesprek --- Leerdoelen --- Leergesprek --- Leraren --- Media --- Onderwijsleergesprek --- Opvoeden --- Rollenspel --- Schoolbord --- Simulatiespel --- Transparanten --- Zelfstandig leren --- Zelfstudie --- Didactiek ; algemeen --- Lesgeven --- Onderwijzen ; algemeen --- Didactische beginsituatie --- 062319.jpg --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactiek; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: teleonderwijs) --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Teaching --- leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Onderwijskunde --- departement Algemeen --- departement Algemeen 07 --- Provincie West-Vlaanderen --- #gsdbP


Book
Leren : hoe? zo!
Author:
ISBN: 9789401408271 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Neem je leerproces in eigen handen en haal meer uit je brein - Upgrade je geheugen - Hoe word je een goede timemanager? - Reken af met faalangst - Hoe word je een examenexpert? Nieuwe editie van hét standaardwerk over leren, boordevol tips om zo efficiënt mogelijk te studeren. Leerkrachten, studiecoaches, adolescenten en ouders kunnen in dit boek terecht voor alles wat ze willen weten over leren leren.. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek om jezelf een doeltreffend leerpatroon aan te meten en je leren in eigen handen te nemen. Leren. Hoe? Zo! is een handig zapboek dat jongeren op een wetenschappelijk onderbouwde manier wil helpen om een gepaste studiemethode te vinden en hun leren in eigen handen te nemen. Het boek bevat twee delen die elkaar perfect aanvullen. In 'Goed om te weten' gaat de auteur dieper in op hoe je brein en geheugen functioneren, wat het belang is van intelligentie en welke fysieke en mentale factoren een invloed hebben op je leerproces. In 'Aan de slag' kom je vervolgens te weten welke vaardigheden je onder de knie moet hebben om optimaal aan de slag te gaan tijdens de les, het verwerken van de leerstof en de examens. Bron : http://www.bol.com


Book
Scanbaar schrijven : aandacht vangen van lezers met weinig tijd
Author:
ISBN: 9789401418522 9401418527 Year: 2016 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kijkt uw lezer?Hoe leest uw kijker?En hoe trekt u uw lezer met weinig tijd toch uw tekst in?In dit boek vindt u de basisregels om een tekst professioneler en lezersvriendelijker vorm te geven, ook met een eenvoudig tekstverwerkingsprogramma als Word.U ziet eerst hoe kranten het de lezer zo gemakkelijk mogelijk maken. En dan hoe u de KRANT-methode (Koppen, Reliëf, Accenten, Navigatiestructuur en Tekstblokjes) toepast op uw eigen teksten: van memo tot cv, van e-mail tot vergaderverslag, van webtekst tot persbericht.Scanbaar schrijven leert u te kiezen voor een geschikt lettertype, voor goede illustraties, voor blikvangers die blijven hangen. En uiteindelijk voor het comfort van uw lezer.- Een vernieuwende visie op schrijven- Met voorbeelden van eyetracking waar u van opkijkt- Met handige tips en checklists voor uw eigen teksten

Keywords

Schrijftechnieken. --- schrijfvaardigheid --- Stilistics --- teksten schrijven --- Mass communications --- Schrijftechnieken --- Schrijven --- Written communication --- Attention --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- 305.8 --- schriftelijke communicatie --- schrijven --- formuleren --- notuleren --- rapporten --- Communicatie 656:621.39 --- Schrijfvaardigheden --- communicatie --- Massacommunicatie --- Stilistiek --- BPB1904 --- Communication --- Communicatie --- PXL-Media & Tourism 2016 --- communicatiemanagement --- schriftelijke vaardigheden --- marketingcommunicatie --- rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- 001.818 --- Nederlands --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- beartas cumarsáide --- 450.8 --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Vormgeving --- Tekstopmaak


Book
Leuker leren: een nieuw praktijkboek voor breinvriendelijke studie
Authors: ---
ISBN: 9034112020 Year: 2000 Publisher: Antwerpen Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil de spontane leerhonger van het menselijk brein opnieuw aanwakkeren, door de toepassing van recente inzichten in hoe onze hersenen het liefste leren. Het combineert nieuwe leertechnieken zoals Mind Mapping, Speed Reading, Radiant Thinking, en Mental Literacy. Daarnaast vindt de lezer praktische toepassingen van de meervoudige intelligenties van Howard Garder, NLP-ankers, toegepaste meditatie en intuïtieve visievorming. Hierbij hoort een cd 'Mind Manager's2004/118. Plaats: 371.21

Keywords

Geheugen. --- Leren. --- Permanente vorming. --- Studievaardigheden. --- Leermethoden. --- Lerende organisatie. --- Levenslang leren. --- Studeren. --- Cognitive psychology --- Study methods --- leermethoden --- leren --- didactiek --- Leren --- permanente vorming --- Studievaardigheden --- Mindmapping --- onderwijs --- vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation continuée Permanente opleiding --- Intelligence Intelligentie --- Mentorat Mentorschap --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Techniques Technieken --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- studiemethoden --- 159.953 --- 37.03 --- 493 --- Brein --- Geheugen --- Leren leren --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Permanente vorming --- Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- communicatie --- creativiteit --- geheugen --- geheugentraining --- hersenen --- levenslang leren --- psychologie --- studeren --- studievaardigheden --- 37 --- 371.3 --- 371.39 --- Doelstellingen --- IQ --- Intelligentie --- Intelligenties --- Leerproces --- Leerpsychologie --- Mind Mapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Onderwijs --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Plannen --- Snellezen --- Studiemethode --- Studiemethodes --- leren leren (ler) --- 415.4 --- Hersenen --- Menselijk brein --- studiemethode --- E07066.jpg --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- zelfsturend leren --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-cultureel werk - Volwasseneneducatie --- 371.21 --- Contains audio-visual material --- studentenbegeleiding --- Studiemethoden --- Mental literacy --- Memory --- Thought and thinking. --- Knowledge management. --- Learning. --- KNOWLEDGE --- MIND --- Management. --- Study --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Retention (Psychology) --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Monograph --- #gsdbP --- Mindmap


Book
Schrijven : van verslag tot eindwerk : do's & don'ts
Author:
ISBN: 9789038214757 9789038217710 9789038216102 9789038223261 9789038213491 9789038226002 9789038226002 9038216106 9038217714 Year: 2016 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een eindwerk is de bekroning en het sluitstuk van studies in het hoger onderwijs. De kwaliteit ervan wordt bepaald door de inhoud en de opmaak die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Deze handleiding is opgevat als een praktisch naslagwerk dat kan gebruikt worden om een groot verslag te schrijven, of het nu een masterproef is, een onderzoeksrapport of een afstudeerwerk. Komen onder andere aan bod: hoe begin je te schrijven? Welke zijn de verplichte onderdelen? Hoe breng je structuur aan in je ideeën? Wat zijn de juiste stijl en toon? Hoe moet je refereren aan elektronische en niet-elektronische werken? Welke zijn de meest voorkomende taalfouten waarvoor je je moet behoeden? Welke vormgeving is verplicht? Welke opmaak is gewenst?

Keywords

Dissertations, Academic --- Report writing --- Handbooks, manuals, etc. --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Bronverwijzingen. --- Citeren en refereren. --- Eindwerk. --- Eindwerken : schrijven. --- Informatievaardigheden. --- Rapporteringstechnieken. --- Refereren. --- Scriptie. --- Scripties --- Scripties. --- Wetenschappelijke rapporten. --- Nederlandse taal. --- Eindwerken. --- Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Reporting. --- Publishing. --- Thèses et écrits académiques. --- eindwerken schrijven --- verslagen schrijven --- teksten schrijven --- Science --- Higher education --- wetenschappelijk schrijven --- Schrijven --- #KVHA:Schrijfvaardigheid --- #KVHA:Scripties --- LESS --- #KVHA:Methodologie --- #SBIB:309H519 --- #SBIB:303H0 --- 450.8 --- scripties --- rapporteren --- eindwerken --- schriftelijke communicatie --- Schriftelijke communicatie --- eindwerk --- schrijfvaardigheid --- 001.818 --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Nederlands --- Dutch language --- 499.5 --- 844.4 --- schrijven --- scriptie --- Methodiek van het studeren --- Notuleren - Rapporteren --- 002 --- Eindwerk --- BPB1003 --- Pratique de rédaction --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Scripties --- 001 --- 378 --- 003 --- Eindwerken --- Spelling --- Rapporteren --- spelling 1995 --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- portfolio --- spelling --- publiceren --- scriptie (eindwerk) --- rapportage --- Redactie in de praktijk --- Wetenschap --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Wetenschappelijk onderzoek ; algemeen --- 007.2 --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Wetenschappelijk schrijven; Nederlands --- 808 --- Afstudeerprojecten ; wetenschappelijke eindwerken ; leidraad --- Illustraties ; Herr Seele --- Scripties ; thesissen ; handleidingen ; gidsen --- Taal ; het schrijven --- 010 --- Bronvermeldingen --- Eindscriptie --- Hoger onderwijs --- Rapportage --- Wetenschappelijke tekst : schrijven --- 092510.jpg --- 001.81 --- 808.1 --- Eindwerken schrijven --- citeren en refereren --- informatievaardigheden --- literatuurlijst --- literatuurstudie --- plagiaat --- rapporten --- Taalwetenschappen ; het maken van scripties, thesissen, handleidingen, gidsen --- Bibliografie ; inleidingen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- hoger onderwijs --- verslagen --- projecten --- PXL-Music 2015 --- PXL-Central Office 2016 --- departement Algemeen 09 --- eindverhandeling --- handleiding --- praktisch naslagwerk --- Projecten --- Verslagen --- Spellingproblemen --- Methodologie --- Communicatie --- Refereren --- Bronnen --- písomné zručnosti --- teksti koostamise oskus --- stylistické schopnosti --- effektiv skriftlig fremstilling --- abilități de redactare --- writing skills --- τεχνική της σύνταξης --- вештина писања --- umiejętność redagowania pism --- vještina pisanja --- redactie in de praktijk --- ħiliet tal-kitba --- pratica di redazione --- rašymo įgūdžiai --- tekstin laadintakäytäntö --- prática da redação --- aftësi shkruese --- írásbeli készségek --- técnicas de redacción --- Gewandtheit im schriftlichen Ausdruck --- förmåga att uttrycka sig i skrift --- писмени умения --- вештини за пишување --- dokumentu izstrādes prasmes --- veščina pisanja --- practici de redactare --- schopnost vést administrativní agendu --- praktika të të shkruarit --- schopnost vést písemnou agendu --- rašymo būdai --- редакција --- braižymo įgūdžiai --- writing practices --- dokumentu izstrādes prakse --- prática da redacção --- способност за стилско изразување --- slohové schopnosti --- drafting skills --- aftësi hartimi --- Scriptie --- Verslag --- Spellingsprobleem --- Bron --- scileanna scríbhneoireachta --- Adult education. Lifelong learning --- Stilistics --- Report writing - Handbooks, manuals, etc --- Pratique de rédaction --- 450.8. --- Schrijven. --- eindwerk.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by